Facebook, spild af tid for din virksomhed

Udgivet af Westofit

Facebook for virksomheder

Igennem det sidste årti, har det for mange virksomheder været en prioritet at bruge Facebook til markedsføring. Der blev brugt mange penge og kræfter på, at få Facebook brugerne til at like virksomhedens side. Likes var også et parameter der blev brugt, til at måle sig op imod sine konkurrenter. Men hvornår har du sidst set et opslag, der beder dig om at like en virksomhed på Facebook?

Stadig verdens største sociale medie

Selvom Facebook for første gang er stagneret i antallet af brugere, så er de stadig det største sociale medie. Facebook lavede i starten af 2018 en ændring i deres algoritme, så virksomheds kun for omkring 1% af deres opslåede indhold, ud til deres brugere. Det har været et bevist valg fra grundlæggeren Mark Zuckerberg’s side. For et halvt år siden var vores news feed pumpet med indhold fra virksomheder, at opslag og interaktionen med ens venner, nærmest var druknet.

Interaktion er det fundament Facebook blev bygget på og derfor har Zuckerberg drejet platformene tilbage til den oprindelige ide. Jeg synes personligt at det er dejligt, at mit news feed i dag er næsten renset for ligegyldige opslag fra virksomheder. Men som ejer af en virksomhed som beskæftiger sig med marketing på de sociale medier, har det selvfølgelig skabt nogle hovedbrud.

 

As we roll this out, you'ss see less public content like posts from businesses, brands and media. And the public content you see more, will be held to the same standard - it should encourage meaningful interactions between people.
Mark Zuckerberg
Mark Zuckerberg
Co-Founder Facebook

Facebook Info

I Europa er over 307 millioner mennesker på Facebook.
50 % af de 18-20 årige går på Facebook når de vågner.

Kilde

Skal vi stadig benytte os af Facebook

Når du skal markedsføre din virksomhed, eller dit produkt, så er det vigtigt at være til stede på de medier, hvor dine kunder er. Som det største sociale medie, er Facebook stadig en stor spiller, når det handler om at brande sin virksomhed og sælge sit produkt eller ydelse. Du skal bare spille efter de nye regler. Ligegyldige opslag når ikke ud til brugerne, så det kræver at du gennemtænker hvilket indhold du vil dele.

Relevant indhold der skaber interaktion

Nøglen til at åbne døren til Facebook brugerne, er at skabe og dele relevant indhold. Salgstaler og gode tilbud, vil du ikke komme langt med. Så I første omgang bør du sætte dig ned og finde ud af, hvilket indhold din virksomhed kan skabe, som brugerne har lyst til at læse, kommentere og dele.

Du skal til at fortælle historier som fænger og lave decideret content marketing. En rigtig god ide er at lave en strategi og plan for, hvordan du producerer dette indhold og på hvilke medier det skal deles.

Producer indhold som folk vil læse, kommentere og dele

  • - Opret indhold, som besvarer et spørgsmål dine kunder har, eller er oplysende uden at være belærende.
  • Fortæl en historie som fænger
  • - Hvis dit indhold er tekstbaseret, så tilknyt altid et billede eller en video til det.
  • - Opret en gruppeside, hvor brugerne kan samles og debatterer et emne relateret til din virksomhed.
  • - Benyt dig af video, når du poster indhold. Der er lang større chance for at brugerne vil kommentere, tagge eller dele, hvis du bruger dette medie.
Woman with hands on laptop

Få Westofit som din sociale medie partner

Vi hjælper dig med at udforme din strategi og producere relevant indhold.

  • Ingen kontrakter
  • Opsætning af bl.a. Facebook kampagner og re-marketing
  • Mere for dine penge